Ikhtiar hamil dengan set hamil Shaklee

Setiap pasangan yang kahwin mesti inginkan anak kan? Boleh tanya la hampir 100% inginkan anak. Kalau isteri yang dulu jenis jaga kecantikan jaga badan pun still inginkan anak walaupun dia tahu lepas dapat anak banyak perubahan akan berlaku pada kecantikan mereka.

Anak ni rezeki dari Allah. Ada yang lepas kahwin cepat ja terus hamil. Ada juga yang tunggu lama masih tak dapat hamil. Berdasarkan pengalaman tiqah yang tak kahwin lagi tapi dah ada ipar ni, kalau setahun tak dapat anak orang tua2 kata ada masalah. Kena pegi check. 

Betul apa yang orang tua2 cakap sebab berdasarkan pendapat medikal pun kalau setahun mencuba masih tidak hamil pasangan digalakkan untuk berjumpa doktor. Apatah lagi kalau lebih dari setahun cepat2 dapatkan pandangan yang pakar. Merancang tidak apa tetapi sekurang-kurangnya kita tahu status kita supaya mendapat rawatan secepat mungkin. Secara purata 1 dari 7 pasangan mengalami masalah mendapat anak. Banyak tu.

Antara sebab kenapa lambat hamil/subfertility boleh dibahagikan kepada faktor suami atau isteri. Bukan isteri sahaja tau. Cumanya faktor lelaki lebih sedikit sebab tu analisa pertama yang akan dibuat adalah kuantiti dan kualiti sperm. Lebih dari separuh sebab susah hamil disebabkan isteri, 40% disebabkan masalah suami, 10% disebabkan kedua2 suami dan isteri dan selebihnya tiada faktor didapati, mungkin ujian dari Allah.


Secara am/general, faktor yang menyebabkan "subfertility"

1. Umur. 
Selalunya usia atas 35 tahap kesuburan semakin berkurangan kerana perempuan akan mengeluarkan telur setiap kali ovulation sehingga menopause. Jadi semakin meningkat usia semakin kurang tahap kesuburan. Sperma lelaki juga semakin berkurang kuantiti dan kualiti disebabkan  pelbagai faktor sepanjang hidupnya.

2. Merokok. 
Kita semua sedia maklum kesan merokok kepada kualiti sperma dan ovum. Juga kepada pelbagai masalah kesihatan lain.
Jadi bagi yang merokok terutamanya lelaki dinasihati berhenti merokok untuk membantu meningkatkan peluang untuk hamil.

3. Kekerapan hubungan intim. 
Kadang2 ada pasangan yang ada masalah "anxiety". Jadi selalunya doktor akan tanya tentang kekerapan dan masalah semasa hubungan intim dahulu supaya masalah asal dapat diatasi dan mengelak dari membuat kajian yang tidak perlu. Jadi anda yang mengalami masalah ini kemungkinan perlukan rujukan Pakar Psikiatrik jika keadaan sangat teruk dan memberi kesan negatif terhadap hidup anda.

4. Alkohol. 

5.Berat badan sama ada terlalu gemuk(overweight) atau terlalu kurus(underweight)

Selalunya golongan ni lebih terdedah untuk mengalami masalah hormon. Jadi jalan penyelesainya mungkin hanya dengan mendapatkan berat ideal sebelum mengandung.
Risiko untuk gugur yang tinggi sebab fibroid kemungkinan akan menganggu ruang rahim. Bergantung kepada kedudukan fibroid.

6. Ubat (NSAID,Chemotherapy)

7. Fibroid
Menyebabkan kondisi rahim tidak sesuai untuk implantation telur. Menyebabkan kerap gugur.

8. Haid yang tidak seragam
Bagi isteri yang mengalami haid tidak seragam dan senggugut dari zaman anak dara kemungkinan anda ada masalah jika lambat hamil. Antaranya endometriosis, PCOS dan lain2. Rujuk pakar dengan segera ye.

Jadi anda dah tahu beberapa faktor yang menyebabkan subfertility/ susah hamil ni. Ada yang anda boleh atasi dan ada juga yang perlukan rujukan doktor pakar.


Sebagai ikhtiar sendiri dari segi supplemen pula, Shaklee ada menyediakn set yang membantu anda mengatasi beberapa faktor di atas, insyaAllah: 

Alfalfa

Bertindak sebagai kacip fatimah dan merawat keputihan. Keputihan yang teruk sebabkan sperm tak dapat survive sehingga persenyawaan dengan ovum. 

GLA complex
Untuk stabilkan hormon. Ada yang period tak regular/tak stabil. Mungkin menjadi sebab. Jadi kena stabilkan hormon dulu.

ESP
Sumber protein yang penting untuk pembentukan sel dan pembentukan awal anak. Kecacatan anak dalam rahim juga penyebab keguguran ye. ESP juga membantu untuk menguatkan rahim.

B-complex

Folic acid sebagai persediaan supaya tidak berlaku cacat saraf tunjang kepada anak dan menyebabkan keguguran. B-complex juga untuk membantu penghasilan darah merah dan mengelak anemia kepada ibu.

Vitamin E untuk suami

Vitamin E Shaklee ada selenium yg akan tingkatkan kualiti sperm.


Vitamin C utk suami
Meningkatkan kualiti dan kuantiti sperm


Zinc/VITALEA
Membantu meningkatkan kuantiti sperm.



                     

Jadi kalau ada di kalangan anda yang ingin ikhtiar untuk hamil bersama Shaklee boleh hubungi 
Atiqah
013-5945830
1242147
Postage seluruh Malaysia
COD area Alor Setar/Jitra, Kedah

Pembelian disertakan dengan
#FREE CONSULTATION 
#BEST PRICE

J
ika anda lebih senang membeli secara online bolehlah tekan link di bawah, boleh menggunak visa,kad debit.


BELI SET HAMIL SHAKLEE ONLINE

Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran). Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi saya untuk pendaftaran.

DISCLAIMER

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.



Comments

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kena reject crush

Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee