Omega Guard-minyak ikan terbaik

Kita selalu dengar tentang Omega-3, Omega 6. Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen. Nak tahu kenapa? Jom baca sampai habis.

Setiap kapsul Omega Guard mengandungi 7 spektrum penuh asid lemak omega-3 semulajadi antaranya EPA, DHA, ALA dan lain-lain.

Omega Guard diekstrak dari ikan air laut sejuk (ikan sardin, bilis,kembung,herring). Ketumpatan minyak ikan Omega guard juga 3x lebih berbanding minyak ikan yang lain.

Yang paling penting Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk mengekstrak minyak ikan ni.

Berbanding produk lain yang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi yang memusnahkan sesetengah nutrien dan tidak mampu menapis logam-logam berat.

Kaedah yang Shaklee gunakan mampu menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium dll.

Manfaat Omega Guard? Sangatlah banyak sehingga buat anda rasa rugi kalau tak jadikan Omega guard sebagai suplemen harian. Jom teliti apa manfaat Omega Guard ni.

1. Mengimbangi perubahan dalam hormon wanita yang menyebabkan PMS

2. Membantu tingkatkan kesuburan

3. Kalau ambil secara konsisten akan menyerikan kulit, lebih licin dan kemrah-merahan, tak perlu pakai blusher dah, huhu

4. Mencegah strok

5. DHA dan EPA bantu menentang trombosis

6. Membantu merendahkan kepekatan darah dan tekanan darah tinggi

7. Merendahkan kolesterol

8. Hindar pembekuan darah

9. Mengawal obesiti

10. Mencegah arterioslerosis, serangan jantung

11. Membantu tumbesaran perkembangan otak janin

12. DHA penting untuk otak, sistem saraf, retina.

13. DHA bantu tingkatkan daya ingatan 

14. Mencegah alzheimer

15. Meningkatkan sistem imunasi dan kesihatan paru-paru

16. Memelihara fungsi-fungsi sendi

17. Mencegah imsonia

Diet harian kita mengandungi omega-3 yang terlalu rendah tapi jumlah omega-6 yang sangat tinggi. Omega-6 juga penting tapi kalau ambil secara berlebihan akan memudaratkan juga. Nisbah yang betul ialah 2 : 1 atau 4 : 1, namun nisbah omega-3 yang kita ambil berbanding omega-6 padahari ini adalah seperti berikut


Nisbah  yang jauh ini boleh mendatangkan pelbagai  kemudharatan kepada kesihatan dan kita berisiko mendapat penyakit-penyakit  berikut :-

1.  Sakit kardiovaskular

2.  Diabetes melitus

3.  Obesiti

4.  Sindrom metabolik

5.  Sakit  usus

6.  Sakit tua

7.  Rheumatoid arthritis (sakit sendi)

8.  Sakit asma

9.  Kanser

10. Gangguan psikiatri

11. Penyakit  autoimun

So sangat  penting bagi mendapatkan asid lemak omega-3 dalam makanan seharian. Contoh seperti ikan tuna, brokoli, ikan salmon, kacang walnut dan sebagainya. Namun, jika berpijak dibumi nyata, sukar untuk kita  mendapatkan jumlah omega-3 yang mencukupi bagi keperluan tubuh. Kerana sumber omega-3 mahal dan jarang diambil setiap hari.


Jadi anda boleh mendapatkan omega-3 setiap hari dengan membeli Omega Guard Shaklee. Ianya tulen, bebas logam berat dan sangat berkesan memperbaiki taraf kesihatan kita. 






























Nak dapatkan Omega Guard anda:


Atiqah
013-5945830
SID:1242147
Postage seluruh Malaysia
COD area Alor Setar/Jitra, Kedah


FB: Atiqah Mahzan
Instagram: atiqah_mahzan

Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran). Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi saya untuk pendaftaran.


DISCLAIMER

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.







Comments

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kena reject crush

Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee