Wednesday, December 22, 2010

Jangan butakan mata



Bismillahirrahmanirrahim...

What's the meaning of my post??
actullay dunno gak..

Rasa nak tulis..
Nak persoal kn sangat-sangat..
Kenapa kita ni senang buta dengan cinta ek?
Bila di lamun cinta kenapa kita tak nampak
langsung keburukan pasangan,
kenapa bila hati berbunga-bunga,
kita rasa satu dunia berbunga-bunga,
padahal kat Malaysia ni susah nk jumpa
bunga tepi-tepi jalan..
nape bentuk love msti kaler merah ek??

Kenapa bila dalam hati ada taman,
kita halalkan yang haram,
kita lupa taman abadi di sana nanti,
Kenapa bila hati berjiwang-jiwang,
Segala perkara kita sanggup abaikan,
semata-mata nak berjumpa si dia,
semata-mata nk kol@msg si dia...
lebih baik tidur cam baby ni dr bersengkang mata dgn cintan cintun..

Kenapa bila dlam hati ada shape love 2,
Tiap-tiap hari kita ingat kat dia,
Tangan tak rasa lenguh pun nk taip msg,
Tak kering idea pun nak msg apa,
Tapi bila msg mak ayah,
cepat pulak rasa sengal and cek tak tau nk msg
apa kat parents..alasan..

Kenapa and kenapa?
kenapa begitu?
kenapa kita jadi buta dengan cinta?
kenapa cinta ni tak mencelikkan kan kita?
Sedangkan cinta adalah anugerah terindah dari Allah..
TERINDAH ye..mmg terindah
tapi bukan hanya untuk keindahan di dunia saja,
cinta yang mengabaikan syariat untuk
gembira di dunia
bukan ANUGERAH TERINDAH,
tapi nafsu yang hanya akan menghancurkan...

Bukan salah CINTA diri jadi buta,
tapi salah DIRI SENDIRI,
yang tak pandai bezakan kaca dan permata,
dengan akal yang dah di beri..

Sedarlah jiwa,apa yang didambakan sebenarnya,
JIwa sebenarnya kosong dengan cinta berlandaskan nafsu,
Jangan butakan hati kelak nanti mata jua akan buta....

Wednesday, December 15, 2010

Kekasihku...

Rasulullah,
Selalu ku kata ku cinta pada mu,
Namun segala ajaranmu aku abaikan
Ajaran barat dilebih-lebihkan..

Rasulullah,
Selalu ku kata aku rindu pada mu,
Namun sirah mu aku cetek,
Cerita-cerita di TV lebih dihafal...

Rasulullah,
Sering ku kata aku ingin menyambung perjuangan mu,
Namun layakkah aku?
Ibadahku tak sepertimu,
hati resah memikirkan dunia fana...

Rasulullah,
Selalu ku ungkapkan aku ingin bersama mu di syurga,
Namun sekali lagi,
layakkah aku untuk berada di belakangmu?
Sedangkan hidupku kurang sekali dengan sunnah mu..

Rasulullah,
Selalu aku laungkan aku kagum pada Rasulku,
Namun aku yang cepat kalah pada nafsuku..

Rasulullah,
Selalu ku katakan ku sayang padamu,
Pengorbananmu ku sanjung tinggi,
Namun,selawat ku pada mu tak setanding pengorbanan itu..

Rasulullah,
Selalu ku laungkan akulah umatmu,
Tapi layakkah aku?
Aku tidak mencuba menjadi umat terbaik kepada mu..

Ya Allah,jadikanlah kami hamba-hamba Mu yang taat kepada perintah Mu,yang patuh pada Rasul tercinta..Jadikanlah kami umat yang terbaik yang sentiasa mensyukuri nikmat-nikmat Mu,,


Friday, December 3, 2010

Sebesar mana pun duit itu....


Bismillahirrahmanirrahim...
Tajuk hari ni xdala masuk sangat sebenarnya..he3..
Just want to share after joli sakan duit hari ni..
Astaghfirullah..
Apala nak jadi Atiqah ni..
Yang tu slalu terdetik kat hati tapi
buat jugak...hadoi2..kena mujahadah ni..

Tapi hari ni keluar ke mid valley bersama
kakak tersayang yang dah kempunan nk makan luar
so saya pun ikutla..
Habis RM18 lebih hanya utk sorang makan!!!
tak pernah dibuat oleh aku..
itu hanya sekali makan..
Mungkin bagi orang kaya di sana apalah sangat..
Tapi bagiku waduh sangat banyak!
Tapi xpe sekali sekala..

iklan......

Apa yang nak diseritakan di sini..
Dah lama tak kuar ni..
Bila kuar aduh..sakit mata..
Bermula dari naik bus mata ku dah diuji..
Jalan-jalan rasa cam nak migrain tengok
masyarakat sekarang..
bagaikan 'perlmbaan' pendedahan aurat..
sapa yang paling seksi,sapa yang paling singkat
sapa yang paling ketat..Ya Allah berilah hidayah..

Apa guna tudung di kepala kalau baju adik darjah 1 dipakai,
Ya Allah...tak terkata..
Rasa sesak..
Bagi ku bukan remaja saja rosak
tapi golongan emas turut menjadi tunjang
Bagaimana nak lahirkan remaja jitu rohani
kalau dari kecik dah diajar pakai skirt pendek..
Golongana 'senior' sepatutnya main peranan
mereka yang bentuk anak-anak..
Allah dah kata begitu...

kalau golongan tua pun ber'subahat' maka
apatah lagi remajanya...
Itu satu hal..

Ni lagi satu hal..
waktu nak balik dari mid..
Naik la bus..tetiba ja pakcik bus jerit
"HElo!bus ni dr pasar seni xkan nk patah balik!
waduh2..terkezut den...
pelik juga..pesal pakcik tu marah
sedangkan orang2 sebelum ni tanya dia tak marah pun
adakah kerana orang yang pakcik 2 tengking
berpewatakan tidak sopan,rambut warna,seluar pendek?
tak tahula apa dalam hati pakcik itu
dan tak tahula apa rasa hati orang yang kena tengking tu

But for me,bagaimana pun orang tu
even dia non muslim
hormatilah mereka sebagai manusia
kerana kita tidak tahu
apa bakal berlaku pada masa depan..
Mana tahu,yang tak percaya Allah itu
nnti akan jadi IMAM MASJID
Kita tak tahu,yang berseluar pendek
yang berwarna rambut itu nanti
akan jadi ustazah/ustaz yang memberi ilmu kpd kita

Memang,memang kita tidak tahu.
Hormati mereka selagi mana mereka masih hormati kita..

Berdakwah itu mesti berhikmah
bukan dengan tengking2!(takda kaitan dgn pakcik di atas)
So,whoever come in urlife..
hargai mereka..
setiap orang punyai hak untuk dihormati..
Dan hidayah itu hak Allah..
kita tidak berkuasa untuk itu..
kita hanya berusaha dan sebagai penyebab saja..

Renung-renungkan yang baik,yang buruk tinggal-tinggallah...:)

Thursday, December 2, 2010

Mana Dia...


Susah betul nk cari sahabat sejati..
Sahabat yang faham kita,
di kala kita sedih dan gembira..
Tak perlu kita khabarkan dengan kata-kata..
Melalui riak muka pun dia sudah tahu
kesedihan kita..


Sahabat yang mana sentiasa di sisi..
Aku rindukan itu..

Rindu Mat Gwar..
Bagiku sahabat sejatiku di sana..
tapi setiap pertemuan pasti ada perpisahan..
Harap-harap ini bukan pengakhiran...

p/s:rindu juga ina,fatin,alya...so,so much!!!

Planning....

Ya Allah....
Sesungguhnya Engkau Perancang Yang Terbaik..
Berikan aku ketabahan dan kekuatan,
Berikan aku pilihan yang terbaik...

Hu3..sedihnya...
camna ni..............................................................
dah rancang and janji...
mana perlu diutamakan....
Peluang datang hanya sekali....

......................................................................................................