Kena reject crush

Pernah tak rasa di tolak crush? Sakit rupanya ek rasa kena tolak. Padahal aku bukan di tolak pun, tp terus kena shadow.. Hahaha.. Ni Coretan untuk simpanan di masa tua nanti😃 Kadang Kadang aku pelik, ntah dari mana crush aku tu muncul, tetiba terfollow di social media sebab rakan kepada kenalan. Jarang2 nak crush teruk camni. Dan even weird lagi aku baru tau aku ni berani juga sebenarnya. Tak Pernah2 approach then I made a step to 'inform' him via my friend apa aku rasa. Nak tulis confess macam geli sikit. Tapi yeah.. Kena shadow kau... Perit juga la. Hari2 aku fikir, aku doa. Kenapa la Allah muncul kan dia... Sebabb susah juga nak suka orang betul2 ni.. Dah la aku yang started it first, tak terfikir akan berlaku.. Hahaha.. Tapi tu la lumrah hidup kan, kdg2 di atas kdg2 di bawah.. Kahkahkah I think it took me about 6months to move on... Teruk tak akuu.. Atiqah oo atiqah... Actually sekarang pun aku tak move on lagi ni... Esok aku move on.. Apa aku fikir waktu aku decide untuk 'inform' him, aku rasa why not.. Tak rugi apa.. Lagi satu aku YAKIN, nothing impossible dengan kuasa Allah.. Jodoh kan rahsia Allah.. Esok pun hang bole terjumla.. Tapi ye la.. Chances sangat la low sebab dia tak kenal aku pn... Tapi lepas 'inform' rasa released sikit rasa... Serious.. Try la confess kalau hampa ada crush.. Tp niat nak ke arah perkahwinan laa.. Umuq 18 ke bawah takyah gatai2 nak crush..pinggan pun mak basuh Lagi satu why not juga sebab dalam Islam tiada istilah perigi cari timba. Jodoh tu rahsia Allah, tapi kita kena ada effort. Like me sekarang baru rasa kena ada effort, dulu macam Malas nak fikir.. And make sure guna cara yang betul la And after few times aku rasa, baik laa.. Let's move on.. So this Coretan sebagai ingatan yang aku penah crush teruk kat someone... And aku amazed how Allah made it happen. Ntah dari mana muncul dia Tiba2 aku crush teruk, sampai masuk dalam doa la nak kata nya.hahaha.. Hari2 aku confius dengan diri sendiri... Tapi hampa tau la, perasaan ni Allah yang bagi, sekali dia bagi kita tak bole tepis, sebab tu ada yang gila sebab cinta... That's how you control your emotion, sentiasa sandarkan semua kepada Allah.. So baik lahhh... Esok kita move onn.. Sedih gak nak move on... Tapi kena juga.. Lama sangat dah ni crush..Hahahah haha... Bye crush

Comments

wah sedihnya baca kisah u kene reject....moga bertabah...
Unknown said…
Kena reject jugk baru2 ni...sakit rupanya😅
Dah lah kita pompuan yg confess..aduh🥲
Anonymous said…
Jatuh cinta pandang pertama, dia pn asyik tengok jee masa tu. Jd aku mcm ada "hati" dkt dia kan, aku cari lah sosmed dia, JUMPA. BAHAGIANYA AKU, 26may add rakan dia. Pastu hari2 aku stalk hati berbunga2 bagai. Siap saja2 up gmbr sndiri dkt fb story tu setting dia je bole nmpk. Pastu kn, kelmarin je tu 3jun, aku gi buat story "harap crush notice me". Tgh mlm dia UNFRIEND aku terus weyy😭😭. Sakit hati yg tak berdarah, sakit weyy🤧😭
Anonymous said…
Kenapa pula dia nak unfriend kau? Mesti dia suka kau jugak tu. Takkanlah dia nak perasan tiba2 hahahahaha

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee