Nak kawin..

Alhamdulillah akhirnya sampai juga rumah setelah lebih kurang 15 jam dalam bus dari kuantan ke alor star..memang tak pernah dalam hidup aku..sempat dok rumah sehari ja..dahtu balik-balik kuantan ni ada tutor dan PBL yang masih tak disentuh.....kepala pening memikirkan tapi tangan masih tak gerak2 nak siapkan tugasan...oooo....i need passion...memang medic ni perlukan passion...tp disebabkan kepala dah diasuh dari dulu   sbg exam oriented menyebabkan hanya ada rasa minat bila nak exam ja...habis exam memang malas nk buka buku....memang tak applicable pun untuk student medic...i must keep it in mind yang aku bukan lg budak hingusan yang mengharapkan lecturer semata-mata...dan aku bukan lagi budak tadika yang takut buat salah..exam sebelum ni dah menggariskan ability aku..tapi tak sepenuhnya sebab ia hanya MCQ dan main tembak2 ja....one more...after this memang aku nak band bus yang aku naik semalam(xleh mention nama,nanti kena saman)...perkhidmatan tak molek langsung, antaranya:

1. lewat sejam dari tiket..sejam lebih gakla..
2. bila dah sampai bus tu berenti jauh dari orang ramai yg tunggu dia....padahal jalan tu memang akan bus tu lalu pun..memang tahap baran dah time ni..
3. driver dia memang tak sayang mulut..dah sampai lewat suruh orang sabaq dalam nada marah2 org..tahu dia tgh tension..tp org yg tunggu dia lg tension..zalimi masa org tambah2 aku yg cuti sehari ja..
4. tempat letak beg dia hanya untuk 5 org???so yg lain memang kena bawa beg2 besar tidur sekali atas bus..
5. dia marah-marah org---paling aku tak suka...kalau tak mau keja xpayah keja...orang bayar nak nek bus senang hati..sedap2 ja marah orang..haish!
6. driver dia bawa mcm bawa rombongan budak2 sekolah...berenti memanjang..mau tak 15 jam..habis 15 jam aku tido ja..
7. dia bawa sangat laju..mcm nak terbalik bus tu..
........banyak lagi aku xpuas hati tp xpelah malas nak menaip...anyway thanks to that pakcikla sbb "tumpang" kami sampai a.star walaupun aku rasa tak berbaloi RM 60.80 sen yang aku bayar..
Apa-apa pun..jawablah dengan Allah bila kita dah zalimi hak orang, paling penting sekali masa!!!!

wajib for me to stay here when there are free time!!after this la..
P/S: kata 'mereka'..bila study medic ni kdg2 rasa mcm nak kawin ja sebab tak larat study...sometimes it's true..probably just for sister...for brother??i dont think so...

Comments

salwa ismail said…
hey sayangsss, read my post http://namasayasalwa.blogspot.com/2011/11/aku-dah-besaq-gedabak.html

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kena reject crush

Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee