Alfalfa kurangkan allergi


Assalamualaikum..


Ini update selepas 2 minggu tqah menggunakan alfalfa. Pada mulanya sebelum try Shaklee ingat nak ambil ESP sebab nak turunkan berat badan yang semakin naik sejak cuti habis belajar. Tapi sebab tak mampu lagi cubala search untuk produk yang harganya di tahap kemampuan diri.heheh. So terjumpa Alfalfa. Search tentang alfalfa dan salah satu manfaatnya untuk allergi. So niat di hati nak cuba untuk allergi. Tqah memang ada masalah allergi, resdung, eczema semua ada. Genetic in family juga. Waktu nak ambil alfalfa ni jari manis kiri eczema teruk. Kulit kering, gatal yang amat, mengelupas. Nasib baik sebelah kiri, kalau sebelah kanan habisla mak mertua nak sarung cincin tengok jari menantu buruk alahai. Tqah juga ada eczema di bawah hidung, bekas jerawat tapi tak heal dan sentiasa mengelupas dan gatal melarat jadi eczema. So tqah amalkan alfalfa mula-mula sebiji selepas makan. Takut nak try 3 biji terus sebab tqah jenis jarang makan ubat. Takut kesannya kuat sangat. Then tqah naikkan 2 biji dan 3 biji. Setakat ni hanya makan maksimum 6 biji. Alfalfa boleh ambil maksimum 10 biji/hari ye. Lepas ambil alfalfa gatal dah kurang tak merenyam(orang kedah kata) macam dulu. Satu hari tu rasa macam lambat nak lega..hahaha..kurang sabar sikit sebab tu tak beli produk2 kecantikan ni. So tqah try buat mask dan selebihnya tqah salut di jari yang kena eczema tu. Caranya senang ja, hancurkan 1 biji alfalfa dan letak air sikit. Bau dia macam daun inai sikit. Lepas tu sapu lah di  muka macam mask/scrub. Ok I found the way to make it faster. Lepas sekali apply ja esok tu dah kurang kulit mengelupas, tak gatal, merah2 dah kurang. Cuma eczema di muka lambat sikit, tetapi gatalnya serious kurang. Oh lagi satu, tqah ada problem resdung so mata sangatlah gatal. Disebabkan selalu tenyeh mata, kulit bawah mata mengelupas dan ada eye bag yang selalu orang panggil 'allergic shiners'

ni contoh ja..tapi lebih kurang cuma tak seteruk ni
macam ni la mata kita, macam panda, siap kulit mengelupas lagi bawah mata tu
Oh ya, alfalfa juga untuk keputihan kan. Yes betul. Keputihan makin berkurangan. Manfaat yang lain tqah tak rasa sebab takda masalah lain. Masalah yang disebut di atas sahaja. Tapi untuk pengetahuan semua juga alfalfa tidak digalakkan untuk orang yang ada penyakit autoimmune seperti SLE, Rheumatoid arthritis. Ini disebabkan kajian menunjukkan alfalfa boleh meransang penyakit ini. Untuk pesakit G6PD juga tidak digalakkan. Tapi jangan risau kerana di label botol dah ada warning untuk sesiapa yang tidak boleh ambil alfalfa.

Konklusinya Alfalfa sesuai untuk anda yang bermasalah
1. Allergi
2. Keputihan
3. Senggugut
4. Sembelit
5. Milk Booster


Untuk dapatkan ALFALFA boleh hubungi:

Atiqah 
013-594-5830
SID:1242147
Postage seluruh Malaysia
COD area Alor Setar/Jitra,Kedah

FB: Atiqah Mahzan
Instagram: atiqah_mahzan


Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran). Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi saya untuk pendaftaran.


DISCLAIMER

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.

Comments

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kena reject crush

Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee