Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee

Salam, hari ni nak cerita perkara basic sebagai ahli Shaklee. Tak kiralah anda menjual atau mengguna kena tahu serba sikit tentang bonus ni sebab bonus tu duit anda!

So secara am sama ada anda menjual atau mengguna anda akan dapat bonus dari Shaklee setiap 15hb DENGAN SYARAT pembelian mestilah 150uv setiap bulan. Setiap bulan uv point akan kembali 0 ye, bukan kumpul dari bulan sebelum. Jadi setiap bulan kena ada sale kalau nak dapat bonus.


Dan bonus bermula dari 150 uv atau pembelian bernilai RM 480. Jadi ni salah satu kelebihan ahli Shaklee. Anda beli untuk diri sendiri dapat cashback.


8 Kelebihan lain:


1. Untung runcit (bagi yang berniaga)

2. Bonus prestasi
3. Bonus kepimpinan kalau ada SV dan lahirkan leader
4. Bonus subsidi kereta. (Shaklee bayar bulanan kereta anda!!)
5. Bonus tambahan
6. Insentif coordinator
7. Insentif istimewa
8. Konvension perlancongan (perlacongan mewah,ditanggung Shaklee + duit poket)

Banyak kelebihan tapi kita mula dari distributor dulu. Jom belajar cara kira bonus. Bila tahu tentang cara kira bonus ni baru terang sikit. Sistem MLM tapi bukan konsep orang atas goyang kaki. Boleh baca dan fahami di bawah:



Gambarajah di atas menunjukkan jumlah bonus tunai yang akan diterima oleh setiap pengedar berdasarkan berapa jumlah point yang berjaya dikumpul pada bulan tersebut. 


Untuk naik rank dari Distributor kepada Supervisor anda perlu dapatkan 3000 uv. Selepas tu anda perlu maintain efektif adalah dengan 2500 guv sahaja setiap bulan.

Untuk pengetahuan anda, point yang ada pada bulan ini tidak boleh di bawa ke bulan depan.  Setiap bulan uv akan menjadi 0 semula. Jika anda join Shaklee untuk menambah pendapatan, anda perlu bekerja keras untuk mendapat bonus yang tinggi.

Shaklee adalah perniagaan yang sangat adil dan patuh syariah. Di Shaklee, sekiranya downline sahaja yang bekerja keras, upline tidak, upline tidak layak untuk mendapat bonus. Produk Shaklee juga jelas dan bukan sekadar satu perjanjian yang mana tiada produk yang ditawarkan atau produk yang ditawarkan tidak jelas. 



Apabila ada downline yang register bawah kita, kita akan dapat point dia juga.

Tapi dengan syaratminimum untuk kita dapat bonus adalah puv 150. Maksudnya upline pun kena kerja keras. Takleh duduk saja.





puv = personal uv
guv = group uv

Cth 1:

u = 148 pv (personal uv) = 0%
=1098 guv (group uv) = 11%

a = 50 pv = 0%
b = 600 pv = 11%
c=300 pv = 8%


Jadi yang dapat bonus hanyalah si b dan sahaja.
Upline si u tak dapat apa sebab puv kurang daripada 150 walaupun guv adalah 1098.

Cth 2:

u = 2000 pv (personal uv) = 17%
= 4850 guv (group uv) = 21%
(efektif sekiranya telah capai rank supervisor kerana capai guv 2500 ke atas)

a = 150 pv = 5%
b = 2400 pv = 17%
c=300 pv = 8%

Jadi yang dapat bonus adalah semua orang. tapi pengiraannya adalah berbeza

u dapat bonus daripada:

a : 17%-5% = 12%
b : 17%-17% = 0%
c: 17% - 8% = %

Oleh itu, jika uv downline lagi tinggi daripada uv upline.  upline tak dapat sebarang bonus.. Sebab inilah Shaklee adalah bisnes yang adil.Walaupun kita berada di peringkat manapun. yang penting usaha untuk dapatkan bonus.

Bukan goyang kaki je minta downline cari point. 

Jadi siapa yang mahu mulakan perniagaan dengan Shaklee dengan pendapatan 4 angka atau ingin menggunakan produk Shaklee boleh hubungi

Atiqah 
013-5945830
SID: 1389475
Postage ke seluruh Malaysia
COD area Alor Setar/Jitra, Kedah

Comments

Unknown said…
Jika downline dpt naik sv. Upline dpt naik sv juga tak?
Atiqah Mahzan said…
Kalau downline laju Dan active, downline bole rank up lebih dari up line... Even income downline bole jadi lebih lagi dari up line.. Sebab tu sistem Shaklee adil.. Bukan uupline ja makin kaya

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kena reject crush