Kepentingan Calcium Ostematrix

Calcium adalah antara mineral terpenting dan terbanyak dalam tubuh kita. Bila ada masalah dari segi kuantiti Calcium sama ada rendah (hypocalcemia) atau tinggi (hypercalcemia), dua-dua ini akan menimbulkan pelbagai masalah.

Fungsinya terlalu banyak, sebab itu bila berlaku masalah akan timbul pelbagai masalah kesihatan. Tidak  kiralah kepada yang muda mahu pun tua.

Fungsi calcium
  • Membantu proses pembekuan darah (clotting factor)
  • Menyambungkan signal-signal saraf
  • Menggerakkan otot badan dan jantung
  • Membantu proses rembesan enzim

Kesan kurang calcium
  • Osteoporosis di masa hadapan(terutama selepas menopause)
  •  Sawan
  • Tetanus
  • Kebas-kebas tangan,kaki,sekitar mulut
  • Arrhythmias (kegagalan jantung)
  • Lebam-lebam (tanda kegagalan proses pembekuan darah/clotting factor)

Kenapa Ostematrix

Waktu awal-awal nak consume Ostematrix Tqah check dulu bahan-bahan yang ada dalam Ostemarix. Dalam masa yang sama nak bagi kepada ayah dan mak. Dengan ilmu yang ada pernah belajar dulu Vitamin D3 antara salah satu sebab kenapa Tqah ambil Ostematrix. Jom tahu serba sedikit tentang kenapa pentingnya Vitamin D3 ni.

Ostematrix mengandungi Vitamin D3/cholecalciferol  iaitu kompenen terpenting dalam proses metabolisma Calcium. Selalunya Vitamin D dihasilkan secara natural dari kulit kita. Tetapi untuk menghasilkan Vitamin D dari kulit memerlukan pendedahan kepada cahaya matahari( specifiknya UVB). Jadi boleh bayangkan macam mana nak dapatkan Vitamin D di zaman sekarang?Kita jarang keluar rumah. Tambah pulak pendedahan kepada cahaya membawa pelbagai risiko seperti kanser. Tiada kayu ukur untuk kita berada berapa lama di bawah cahaya matahari untuk mendapatkan Vitamin D yang mencukupi.

Jadi pada zaman sekarang risiko untuk kekurangan Calcium menjadi bertambah tinggi. Pertama sebab kurangnya pendedahan kepada cahaya matahri menyebabkan kurang Vitamin D sekaligus menyebabkan kurang Calcium. Kedua factor pemakanan yang kurang dari segi produk tenusu dan pengambilan kafein. Ketiga disebabkan ‘sedentary lifestyle’ yang juga menyumbang kepada tulang yang tidak kuat. Jadi ini antara sebab kenapa kita memerlukan Ostematrix sebagai salah satu suplemen kepada ibu,ayah dan diri kita sendiri.

Jadi lagi sekali kenapa Ostematrix? Kerana ia lengkap dengan Vitamin D3 yang membantu proses penyerapan calcium. Ia juga mengandungi mineral lain seperti magnesium, boron.




Siapa yang perlukan Ostematrix?
  • Ibu mengandung yang sering kejang,sakit gigi. Sepatutnya setiap ibu mengandung perlukan calcium.
  • Ibu yang menyusu untuk membekalkan calcium kepada bayi dan ibu sendiri. Ini sangat penting kerana ketika ini demand sangat tinggi. Calcium ibu akan diserap oleh bayi. Jika kurang risiko osteoporosis menjadi tinggi. Besarnya pengorbanan ibu.
  • Orang yang mengalami kebas-kebas kaki dan tangan
  • Orang yang mengalami ngilu gigi
  • Warga emas terutamanya wanita yang menopause.



Nak dapatkan OSTEMATRIX anda? 

Hubungi
Atiqah
013-5945830
SID 1242147
Postage ke seluruh Malaysia
COD area Alor Setar/Jitra, Kedah



FB: Atiqah Mahzan
Instagram: atiqah_mahzan

Ingin mendapatkan barangan Shaklee dengan harga potongan sehingga 20%?? Anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan yuran hanya Rm80.00 (termasuk cas penghantaran). Dengan mendaftar sebagai ahli anda juga layak untuk menikmati keistimewaan lain. Hubungi saya untuk pendaftaran.


DISCLAIMER

Segala testimoni yang dikongsi disini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh atau menganalisa apa jua penyakit/masalah kesihatan. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.


Comments

Popular posts from this blog

NAK FURTHER STUDY IN MEDICINE? part I

Kena reject crush

Kelebihan ahli Shaklee, cara kira bonus shaklee